reklama

Slovenským rajom zo severu na juh

V jedno augustové sobotné ráno som si zbalil svoj turistický batoh a rozhodol som sa prečistiť si myseľ v prírodnej scenérii Slovenského raja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Slniečko osvetľovalo letnú oblohu a ja som nabral kurz Čingov a odtiaľ pokračoval k ústiu Bieleho potoka pod Tomášovským výhľadom. Odtiaľ sa väčšina turistov poberá do Prielomu Hornádu alebo stúpa do kopca smerom na Kláštorisko.

 Ja som sa rozhodol pre ďalšiu alternatívu. Dolinou Bieleho potoka som proti jeho prúdu kráčal smerom na juh. Keď turista kráča po tomto turistickom chodníku, stretá čoraz menej ľudí a keď sa vydá na cestu sám, čo bol aj môj prípad, má možnosť vychutnať si čaro tohto kúska prírody plným dúškom. Po prekonaní ústia turisticky neprístupnej dolnej časti rokliny Kyseľ, ktorá vyhorela v roku 1976, som minul aj ústie rokliny Sokolia dolina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Touto chvíľou sa moja pokojná vychádzka začala meniť na zaujímavé adrenalínové dobrodružstvo. Kde sa vzal, tu sa vzal, z oblohy sa spustil nádherný lejak. Vedel som, že najbližšie miesto pre úkryt pred dažďovými kvapkami je pod strieškou pri vodnej nádrži Klauzy. K tomuto miestu mi chýbalo ešte asi 15 minút svižnej chôdze. Pôvodne mi prichádzajúci dážď narobil mierne vrásky, ale postupne som si ho začínal vychutnávať a jeho prítomnosť som vnímal v týchto končinách skoro ako svojho sprievodcu.

 Pri krátkom oddychu pri spomínanej vodnej nádrži Klauzy a doplnení jedlého i pitného režimu dážď ustal. Len čo som sa rozhodol pokračovať ďalej, môj „sprievodca" sa rozhodol sprevádzať ma aj naďalej a nové suché tričko sa od svojho predchodcu po krátkej chvíli nelíšilo takmer v ničom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tu sa charakter túry zmenil z pokojného kráčania na tiahle stúpanie. Telo dostalo poriadne zabrať, ale ako sa hovorí, „v zdravom tele zdravý duch". Moje pocity po zdolaní posledných metrov asi hodinového stúpania na Predný Hýľ boli pozitívne. Môj priateľ dážď si odskočil niekam ku Kráľovej holi a ja som ustavičným klesaním minul Zadný Hýľ, Chotárnu dolku a kráčal som do Havranej doliny pri Mlynkoch. Môj sprievodca sa opätovne pripojil k môjmu putovaniu a neopustil ma až kým som svoje telo aj s príručnou batožinou nezložil na železničnej zastávke Mlynky - Rakovec. Tu sa môj turistický deň strávený sám so sebou a priateľom dažďom skončil. Verím, že ten ďalší nenechá na seba dlho čakať...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Martin Nový

Martin Nový

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...poznáte pravdu a pravda vás vyslobodí /Jn 8,32/Človek hľadajúci a túžiaci po plnosti pravdy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu